Mapname
Gametype
Spelers 0/0
LL13: Inschrijvingen
  • Status: GESLOTEN
  • Inschrijvingen: 20

Waarvan:
  • Crewleden: 3/20
  • Geaccepteerd: 20/20
  • Betaald: 19/20

Forum Tracker
WhatPulse Tracker
Rank: 581
Percentage: 0.02%
Members: 15
   
Keys: 94.351.114
Clicks: 42.241.282

Landalism 10: een mooi jubileum

18 juli 2007

En dat was hem dan alweer. De jubileumeditie van Landalism zit er weer op. En deze editie was zijn jubileumstatus waard: er werd een record geboekt met het aantal deelnemers. Maarliefst 23 deelnemers probeerden elkaar van het virtuele leven te beroven.

De dag begon vroeg voor de crew. Om half 8 was iedereen paraat om alle voorbereidingen te treffen. Het stroomnetwerk werd aangelegd, de servers werden klaargezet, de keuken werd ingericht en overal werden de laatste puntjes op de spreekwoordelijke 'i' gezet.

Rond half 12 begonnen de eerste deelnemers binnen te sijpelen en het netwerk werd aangelegd. Helaas hadden we wat netwerkproblemen waardoor we niet gelijk van start konden gaan. Gelukkig hadden we de nodige kennis en kennissen in huis en werd het netwerkprobleem opgelost, zodat we aan de bak konden: het feest kon beginnen.

Er werd aangevangen met Battlefield 2. Dit leverde een aantal leuke potjes op. Her en der zagen we ook Warcraft III en wat racegames voorbijkomen. Ook Unreal Tournament 2004 was weer aanwezig, hetzij wat minder dominant dan voorgaande edities.

Rond half vier was het 'tostitijd'. Helaas hadden we geen tosti-ijzer, uiterst bijdehand van P44T. Gelukkig wist Leon er eentje te regelen (bedankt daarvoor). Lannen blijkt hongerig te maken. Binnen no-time werd er een complete doos van 24 tosti's doorheen gestookt. Na ruim anderhalf uur bakken kon Mark (die overigens geen kaas lust) geen tosti's meer zien. Gelukkig konden we die avond een 1700 watts grill regelen bij Cor, waardoor het bakwerk allemaal wat sneller ging tijdens de tweede en de derde ronde.

Na nog wat potjes BF2 en UT2004 was het tijd voor het avondeten. Esther kwam met het voorstel een gezond maal te maken. Ze ging rond om te vragen wie er noodles prefereerden boven de patat. Er bleken zeven liefhebbers te zijn. Ze haalde de boodschappen en wokte een lekker maaltje bij elkaar. (Mark vond het in ieder geval goed smaken).

De rest kon patat met mayonaise en pindasaus eten. Vooral de pindasaus bleek populair. Toen het eerste kleine pannetje pindasaus verorberd was moest Mark een tweede portie gaan maken. Zijn inschattingsvermogen bleek door het lannen wat achteruit te zijn gegaan, omdat hij met een volle pan terugkwam genoeg om een klein weeshuis voor een maand mee te voeden. Maargoed, het smaakte.

En dan het toernooi. Unreal Tournament 2004 individueel op verschillende maps. Dit keer met een alternatieve kwalificatieronde. Drie spelers werden in één arena gedumpt (aldus Erik) om vervolgens te rossen tot de eerste de score limit haalde. De eerste twee zouden doorgaan naar de eerste ronde. De laatste zou verliezersronde nog een tweede kans krijgen om te kwalificeren. In de losers round werden zeven spelers in één arena gegooid waar er nog eens twee (na opgave van Peter drie) een plekje kregen in de eerste ronde. Deze verliezersronde werd een thriller. Na een paar minuten was al duidelijk dat Dalai-Bama (Remco Switzar) ging winnen, maar voor de tweede en de derde plaats deden nog vier spelers mee. Elke minuut zag de ranglijst er anders uit maar uiteindelijk bleken Traxion (Bradly Burger) en ]pkia[ RoOoy (Roy Scheffers) degenen die aan het langste eind trokken. -BAD- Specialist (Arnout Maas) kwam net één kill tekort.

Na de kwalificatieronde waren er nog zestien deelnemers over. De meeste wedstrijden waren vrij eenzijdig. Dit gold niet voor de match tussen Handyman (Ronald van den Berg) en ]pkia[ RoOoy (Roy Scheffers). Roy leek er aanvankelijk met een ruime winst vandoor te gaan, maar Ronald vocht zich terug. Uiteindelijk bleek Roy toch te sterk voor Ronald met een score van 20-18.

In de tweede ronde waren de meeste matches, verassend genoeg, ook vrij eenzijdig. Spelers die op papier aan elkaar gewaagd waren gaven geen spannende matches weg.

In de halve finales kwamen dan de spannende matches waar iedereen altijd op hoopt. Allereerst was daar -BAD- Chucky (Leon Zuidgeest) tegen [De0] -jesse (Jesse Lamers). Deze wedstrijd ging gelijk op en eindigde in een nipte overwinning van Jesse (20-16). De tweede halve finale ging tussen de twee vrienden Donkey (Rick van der Voort) en [De0] Mikerspijker (Mike van Heijningen). In het begin in het gelijk op, maar na verloop van tijd kreeg Donkey meer overwicht, waardoor Mike het onderspit moest delven met een score van 20-11.

De finale ging tussen Donkey en -jesse. Het zou de langste finale worden uit de Landalism-historie. Beide spelers speelden uiterst voorzichtig en renden elke keer als watjes weg als hun hitpoints onder de 80 kwamen om weer een health-pack te gaan healen. Heel spannend om te zien was het allemaal niet. Na verloop van tijd begon er weer wat meer pit in te komen en werden de kills wat spectaculairder. Donkey wist uiteindelijk de overwinning naar zich toe te trekken door Jesse te verslaan met 20-9.

Het toernooischema vind je hier.

Tijdens het toernooi werden ook de dansmatjes aangesloten, hetgeen een leuke afwisseling was naast al het geweergeratel. Niemand wist dat springen op een dansmatje zo leuk was. Het verbaasde ook iedereen hoe goed je erin kon zijn. Esther, Stefan en mini-Stefan gaven een mooie show weg. Volgende keer weer meenemen die dingen!

's Nachts gingen wat mensen naar huis of slapen in huize Zuidgeest. Toen de meeste BF2-soldaten wegwaren was het tijd Unreal eens goed uit de kast te trekken. Er werden dan ook de nodige potjes Bombing Run gespeeld. Dit keer probeerden we ook eens een potje Double Domination, dit bleek tegen verwachting in uiterst vermakelijk. Deze game mode in de map DOM-Conduit leverde tevens de langste en spannendste game op van Landalism 10.

De volgende ochtend nadat alle slapers (dus ook de 'keyboardslapers') weer wakker en (lichamelijk) aanwezig waren werd er van alles door elkaar gespeeld. Unreal, BF2, Generals.. van alles. Mini-Stefan bruiste nog van de energie en ging weer een potje staan springen op de dansmat (later hoorden we wel dat hij stiekem in huis even had geslapen).

Omdat ons tijdsbesef een beetje zoek was werd het voor ons idee snel middag. En onze maagjes begonnen te rommelen. Tijd om de knakworsten uit de verpakking te halen. De knakworsten werden dankbaar naar binnen gewerkt.

Om twee uur ging het netwerk eruit en zaten 25 uur gaming erop. Alle deelnemers werden bij bosjes opgehaald en de crew begon alvast wat met opruimen. De crew is tot half vijf nog aan het opruimen geweest, waarschijnlijk sliep de rest toen al. Alleen de mini-Stefan niet. Volgens geruchten heeft hij thuis direct z'n PC aangesloten om eens een potje UT2004 te gaan spelen. Tja, wat zou je anders moeten, hè. ;)

We kunnen terugkijken op een geslaagde LAN-party. Er waren veel vernieuwingen: naast de locatie en het grote deelnemeraantal, kwamen er ook mensen uit allerlei uithoeken van het land om ons op te zoeken. Zo werd de clan -BAD- vanuit alle windstreken bij elkaar gesleept. Er was zelfs iemand uit Groningen! Tof dat jullie er waren!

Als laatste willen we iedereen bedanken die heeft meegeholpen om Landalism 10 tot een succes te maken!